lauantaina, lokakuuta 10, 2009

Hajatuksia

Nyt on ajatukset lievästi sanoen sekaisin. Mä en tiedä mitä tehdä seuraavaksi. On hetkiä, jolloin tuntuu ettei perhekuviot toimi vaikka päälläni seisoisin, mutta sitten on hetkiä, jolloin kaikki menee ihan siedettävästi. Kiitos kuitenkin kannustavista kommenteista, ne lohduttivat paljon! Siltikään mä en tiedä mitä tehdä. Omien vanhempien kanssa olen puhunut paljon. Äidille itkin heti ensimmäisenä, ja isän kanssa mietimme lukuisia etenemissuunnitelmia sekä hioimme erilaisia taktiikoita. Suunnitteleminen on vaan niin hitsin paljon helpompaa kuin käytännön toteutus.

Suurimmat ongelmat koskee perheen äitiä, joka ei vaan kykene hyväksymään mua osaksi perhettä. Elianen käytöksestä tulee jatkuvasti sellainen fiilis, että mä olen perheessä ylimääräinen. Mulla on niin vahva tarve tulla välitetyksi, etten mä usko että vuosi tässä perheessä tulee onnistumaan. Sen verran suomalaista sisua musta löytyy, että kaikesta huolimatta mun tekis mieli zoomailla tilannetta ja yrittää vielä vähän. Se ei kyllä varmaan mitään muuttaisi, sillä suoraan sanoen nää ongelmat ei ole musta kiinni.

Musta tuntuu, ettei perheen äiti oo täysin ymmärtänyt mitä kaikkea vaihtarin ottaminen pitää sisällään. Ehkä perhe teki mua koskevan päätöksen liian nopeasti. Ei hostperheenä oleminen tarkoita pelkästään vaihtarin ylläpitoa ja kulujen maksamista. Kuitenkin jo tämä tuottaa perheelle suuria ongelmia. Ehkä mun perheen vaihtaminen olisi kaikille paras ratkaisu.

Isä ja sisko on supersympaattisia. Ne ymmärtäis varmasti, jos kertoisin, mitä mä todella ajattelen. Tai niin mä ainakin uskoisin. Clarisse ainoana osaa laittaa Elianelle kampoihin sen puhuessa mulle ilkeämpään sävyyn. Huonompi homma on, että sisko on talossa mun puolia pitämässä vain viikonloppuisin. Kerran Elianen tosi pahasti tiuskittua Clarisse nappasikin mua hihasta kiinni, vei mut sen huoneeseen ja käski, että anna mennä toisesta korvasta sisään, ja saman tien toisesta ulos. Aika haastavaa se silti on. Mä en oikeesti tiedä mitä tehdä. Tänään meni maalauskin päin puskaa. Voihan kepuli.

4 kommenttia:

  1. Tyttö rakas. Äiti on sinulle ihan selvästi mustasukkainen. Hän huomaa että isällä ja sinulla synkkaa. Hän on nyt siinä naisen iässä jossa vanheneminen tunnetaan. Luet siitä joskus jos et ole jo lukenut. Minä olen varmaankin aivan huono neuvomaan mutta kertoisin kyllä epäviihtyvyydestä jos uskoisin että kielitaitoni riittää tulla oikein ymmärretyksi sillä tavalla kuin itse tarkoitan. Usko kuitenkin parempia neuvojia. Minulla oli Kontiolahdessa noin 30 naista hoidettavina. t. UKKI

    VastaaPoista
  2. paljon voimia ja isoja halauksia! kaikki kääntyy vielä parhaiten päin. ihmettelen miksi Eliane ei tahtois ottaa sun kaltasta tyttöä osaksi perhettään!

    <3:ilse

    VastaaPoista
  3. tsemppiä, tsemppiä ja paljon vielä tsemppiä!!!
    Yrtä saada ainakin hyviä hetkiä kavereiden kanssa. Ja Ilse on aivan oikeassa. MIKSEI?!?!

    Rita <3

    VastaaPoista
  4. Tervehdys kummityttö,

    Voi, voi, kaikenlaista harmia sinulla. Hyvä, että pääset purkamaan tuntoja tätäkin kautta.

    Sinut tuntien tiedän, ettet ihan kevyesti lähde noita epäkohtia nostamaan esille.

    Mistä se paikallisäidin angsti sitten voisi johtua?

    Varmaankin monestakin asiasta. Erilainen kulttuuri tietysti ja kommunikointi. Näistä viimeksimainittu kun ei ole aina ihan helppoa edes omalla äidinkielellä eikä varsinkaan uusien ihmisten kanssa - ei vaikka kyseessä olisi uusi perheenjäsen. Ja puhumattakaan siitä, että omien lähimmäistenkään kanssa välillä sanat eivät osu kohdalleen.

    Voipi olla, että omien verisukulaisten lento pesästä ei ole ollut ihan helppoa ja nyt pädetään sinuun. Tai sitten yritetään opettaa jotain omaa alitajuista arvomaailmaa sinulle ajatellen, että näin ne säännöt menee ja tyttö pitää opettaa paikallistavoille?

    Toivotaan, että varaäiti jossain kohtaa tajuaa missä mennään ja tilanne puolin ja toisin tasoittuu. Varmaan jokaiseen vaihto-oppilasvuoteen kuuluvat omat alamäet ja synkätkin hetket. Tsemppiä. Helpolla et anna periksi, mutta yli-ihminen ei kenenkään tarvitse olla. Täytyyhän sitä ihmisen saada syödä. Salmiakki is a good start!

    Voimia ja haleja!

    VP&Auli

    VastaaPoista